W celu zaktualizowania licencji na urządzeniu NETASQ/Stormshield można skorzystać z jednej z dwóch dostępnych metod:
- Aktualizacja licencji bezpośrednio na urządzeniu
- Aktualizacja licencji poprzez import pliku licencyjnego
Metoda 1. Aktualizacja licencji bezpośrednio na urządzeniu
W celu zaktualizowania licencji bezpośrednio z poziomu urządzenia należy po zalogowaniu przejść w menu do Ustawienia systemowe -> Licencje, a następnie wybrać opcję Sprawdź dostępność nowej licencji. Jeżeli nowa licencja jest dostępna to w następnym kroku należy wybrać opcję Aktywuj nową licencję:
Metoda 2. Aktualizacja licencji poprzez import pliku licencyjnego
Aby zaimportować nowy plik licencyjny do urządzenia należy w pierwszej kolejności zalogować się do strefy klienta (https://mystormshield.eu).
Po zalogowaniu w strefie klienta należy przejść do menu Product -> Licenses -> Product management:
Następnie w otwartej zakładce należy wybrać numer seryjny zarejestrowanego urządzenia:
Następnie w prawej części okna należy wybrać przycisk Get downloads:
Aby pobrać plik licencyjny należy kliknąć w przycisk Download license:
Plik licencyjny po pobraniu należy zaimportować logując się na urządzeniu, a następnie przechodząc do menu Ustawienia systemowe -> Licencje. Formularz importu pliku licencyjnego znajduje się w sekcji Licencja: